Tisdag

 
Blev inget inlägg igår, jag höll på med bilderna. Några kom upp iallafall, men inte alla. De kommer i slutet på inlägget.
 
Tillbaka på barnhemmet igen även fast min mage inte riktigt vill vara med. Men jag trotsar. Verkar dock som om jag har lyckats smitta Saga nu. Inte kul. Hoppas inte hon får samma sak. Jag har haft kramper och svårt att äta i snart en vecka. Men det börjar bli bättre.
 
På barnhemmet är det som vanligt. Älskar alla mina barn, men det är slitigt och man är helt död efter en dag. Men det är så söta. Tycker att det är så himla roligt nu när jag verkligen känner alla barn och deras personligheter. Jag hör från ett annat rum vem det är som gråter.
Jag tycker verkligen det är viktigt att fatta att man inte bara jobbar med 40 barn. Jag jobbar med 40 olika personligheter där alla har egna viljor och ett alldeles unikt sätt att vara på. Jag kan inte behandla alla på samma sätt, för det sättet kanske bara funkar på några utav barnen. Man lär sig vilket barn som blir glad av vilka saker och vilka barn som tycker om att göra vad.
 
Och igår, jag kan inte fatta de, lilla Joyce la sitt FÖRSTA skratt. Hon var så liten när jag kom, bara 2 veckor. Det är så kul att se hur de växer. Hon har sakta men säkert börjat vara med i allt som händer och verkligen stirra på saker. För nån vecka sen eller två började hon med att verkligen kunna le, men hon har aldrig skrattat. Det gjorde hon igår. Asgarva. Hon var så sööööt. De finaste skrattet nånsin.
 
 
Här kommer bilderna:
 
 Ett huvud från en flodhäst..
 
 Våran koja där vi sov för att spana in flodhästar på natten.
 
 Saga i hippo-hiden.
 
 Paddla kanot bland flodhästar. Sjuk cool flod. Vänstra sidan är Ghana, högra sidan är Burkina Faso.
 
 En flodhäst(rygg).
 
 Mole nationalpark. Utsikt från hotellet. Elefantbad.
 
 Promenad i Mole.
 
Det var allt som kom upp från vår semester för denna gång. Kommer mer bilder en annan gång.
 
Avslutar med en bild på några gullungar. Så här kan det se ut när man får sitta på pottan alldeles för länge...
 


Kommentarer
Anonym

Bäst tjejerna! Kan inte fatta att jag varit hemma i Sverige i över en vecka nu. Fortfarande skitkallt. Tack för en helt underbar semester!! Och se till att hålla er från alla baciller och osynliga otäckheter nu den tid som är kvar. Kram //Linda

Svar: Ne vet, tiden går så sjukt fort. Vi insåg precis att idag är det exakt en månad tills vi åker hem så snart är vi också tillbaka i kylan. Hoppas ni har det bra där hemma! Kram från Saga och Ellinor.
Ellinor

2013-03-19 @ 17:11:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0