Svar till Karin

Ghanas internet asså. Ibland när jag försöker svara på kommentarer så går det bara inte(?) Så får skriva här.

Jätte kul att du läser min blogg! När det gäller saker att ta med så kan jag bara svara för mampong babies home, då jag inte vet hur barnen på andra barnhem är. Men mycket finns att köpa här. Typ mjukisdjur, leksaker och skolgrejer finns det mängder av på marknaderna. Saker man kan ta med är färgpennor och kritor, papper, målarböcker och balonger och såpbubblor ÄLSKAR dom. Små pyssliga saker som pärlor och sånt är lite svårt eftersom de flesta barnen är så små och klarar inte riktigt av det än. Men det funkar ju om man gör som vi gjorde i veckan och tar undan några barn.
Några speciella mediciner vet jag inte. Däremot massvis med idominsalva och liknade då nästan alla barn har hemska utslag och skav efter blöjorna. Massa plåster, sårtvätt och liknande är bra då barnhemmet nästan inte har nånting när barnen slår sig och blöder och det händer ganska ofta. Tandborstar är en bra grej också. Jag hade med det men eftersom barnen tuggar på dom så slits dom ju ganska fort. Så det kan ju vara frächt att byta ut. Men det finns också att köpa här om man skulle vilja det.

Skriv gärna igen när du vet vilket barnhem då hamnar på. Är det mampong babies home så berättar jag mer än gärna lite mer om barnen och barnhemmet. :)

Kram!


Kommentarer
Karin

Tack för svaret! Längtar tills vi får reda på vilket barnhem vi ska till! Vi ska åka till Ghana innan projektet börjar och har ons-sön själva i Accra. Har du några tips på vad vi ska se eller göra? Har du bott på något bra hotell eller hostel som du kan rekommendera? /Karin

2013-04-21 @ 11:42:02
URL: http://karinspyssel.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0