Kissnödig!?

Ni vet den där känslan när man är på väg hem kissnödig och ju närmare hem man kommer desto mer kissnödig blir man. Så när man står och låser upp dörren så håller man på och dö för man är så kissnödig. Ungefär så känner jag för att det bara är 3,5 veckor kvar tills jag åker hem. OCH här och nu så lovar jag både mig själv och er att det är sista gången jag skriver om att jag åker hem snart. Punkt.
 
Annars då, lilla Yaa på barnhemmet har slutat med blöjor. På heltid. Hon verkar dock själv lite osäker i det hela och frågade Saga med puppie-eyes imorse om hon inte kunde få en iallafall när hon skulle gå till day-care. Självklart fick hon väl det. Bättre det än att hon får stryk av dumma tanterna om hon skulle råka kissa på sig gumsan. Sötisen.
 
Blir så irriterad ibland. Dumma tanterna (som vi så snäll ibland kallar dom) på barnhemmet tycker inte att det är nödvändigt att byta blöja när det bara är kiss. De tycker heller inte att det är så nödvändigt att tvätta små barnrumpor efter de har bajsat utan slänger bara på en ny blöja lite slarvigt med bajs kvar i rumpan. Vilket resulterar i vääääldigt röda barnstjärtar. Vi byter ju självklart ändå men efter helg och sånt kan det vara bedrövligt. Iallafall, idag var det verkligen bedrövligt. Speciellt på två små pojkar. En av dom (helt förståeligt) bara grät och aa, jag kan inte ens förklara hur det såg ut.Och dumma tanternas jätte braiga metod att ösa på med baby-puder hjälper ju uppenbarligen inte. Så, jag vände direkt, åkte tillbaka hem och hämtade min idominkräm. Förklarade lungt och snäll att "använd det här, INGET puder". Hoppas det går in i skallen på dom. Vi smorde rejält innan vi gick hem nu på kvällen så hoppas de blir lite bättre iallafall.
 
Sen när vi kom hem efter jobbet ikväll så satt det en ny volontär utanför dörren. Som vanligt hade vi inte en aning om att någon skulle komma så vi stod där som två förvånade höns och "eehm hej". Typiskt! Ingen el har vi heller så har inte den blekaste om hur hon ser ut. Haha! Blir en överraskning imorn.
 
Nu ska jag väl försöka sova. Är ju påsk. Och påsk här nere betyder kyrka. Och kyrka i Ghana betyder väsnas så högt du kan hela nätterna. Men det är trevligt det med ibland. Ska väl kanske också försöka pallra mig till kyrkan någon dag under påsken. Om jag får med mig Saga. Hehe!
 
Godnatt!


Kommentarer
Mamma

Det låter som du längtar lite efter mamma,pappa o syrran i alla fall! Eller kan det va duschen,sängen o maten du längtar efter? Synd att du inte har med fler tuber Idominsalva till alla barnstjärtar som du kunde lämnat på barnhemmet.
Va det ris du ville vi skulle ta med till Arlanda?!
Vi här hemma längtar i alla fall till 21 april!!!

2013-03-28 @ 17:16:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0