100 dagar

Det är vad jag har spenderat här i Ghana nu.

Sorry, det blir inga bilder. Försökte både igår och idag men det vill inte. Får försöka igen men lovar inget den här gången eftersom det inte vill....

I lördags tog vi in på ett av Accras finaste hotell och bara glassade vid deras lyxiga pool. Det gick runt kypare vid poolen och servade hela tiden och bjöd på frukt. Riktigt lyx helt enkelt. Men kändes ändå konstigt att hänga på ett sånt ställe när man vet hur resten av Ghana ser ut...
Dagen slutade dock sorgligt när vi vinkade av Kathi, men förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan vi får ses igen.

Super duper kul att vara tillbaka på barnhemmet iallafall. Men det är så krävande hela tiden så redan efter två dagar är jag helt slut. Men det är väl så det ska vara. Då sover man som bäst på nätterna också och störs inte av alla tuppar och annat oljud som håller på.

Kommer ni ihåg tandborstarna som jag och Saga tog med till barnhemmet? Det gör jag iallafall, för det är den jobbigaste halvtimmen på hela dagen.
Alla barnen blir så exalterade och så "DEN ÄR MIN, DEN ÄR MIN" att jag ibland kan bli så frustrerad att jag bara vill börja tjuta. Det gör det inte så mycket lättare heller att de inte lyssnar på oss volontärer. Men än ger vi inte upp. Idag bad vi faktiskt en i personalen att hjälpa till och det gick skit bra (pjuh). Förhoppningsvis tycker de inte att det är så himla ansträngande och kan hjälpa oss varje dag.

Vi har fått tre nya volontärer till barnhemmet också. En från canada, en från england och en från norge. Men de ska inte stanna så länge någon av dom så vi hoppas väl att det kommer fler nya i april, annars blir Saga och jag ensamma på barnhemmet och det vill jag inte ens tänka på.

Den här veckan är min sista vecka på skolan också. Det har varit väldigt lärorikt och roligt, fast bara ibland då jag har haft mina egna lektioner. Annars kan lärarna vara så dumma. Men jag känner iallafall att jag vill spendera mina sista 5 veckor med mina underbara barn på barnhemmet.

Imorgon ska vi till marknaden i Mampong. Jag vill köpa nåt fint typ och kanske sy upp ett par byxor av. Eller en klänning, får se. Det finns så himla mycket fina tyger här. Och dom är billiga. Alla ghananer går klädda i jätte färglada kläder och ibland bara insvepta i ett fint typ. Men så långt kommer jag inte sträcka mig, där drara jag gränsen. Men får la se imörn vad det blir.

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0