Har igen..

Precis som jag lovade, 17 april.
 
Borjar val fran borjan sen jag skrev sist.
 
Onsdag torsdag rullade pa som vanligt. Pa fredagen blev det en liten smygstart pa det hemska att lamna barnen da tva sma tvillingpojkar blev hamtade av sin familj. Jatte kul for dom att dom far komma hem till sin familj. Men det ar enda jobbigt att se att dom skriker och forsoker slingra sig ur deras pappas famn nar han bar dom till bilen. Men det ar ju inte sa konstigt om en helt frammande manniska, som man kanske bara har traffat eller sett en gang tidigare, kommer och hamtar en fran det som ar ens hem bara sadar. Men det blir val battre, forhoppningsvis har dom det bra redan nu efter nagra dagar.
 
Helgen blev massa packande och stadande. Lite vila kunde vi val klamma in ocksa. Sen kom mandagen och det rullade pa som vanligt. Tisdagen daremot, buhuu!!
Formiddagen kandes helt som vanligt. Och den storsta delen av eftermiddagen ocksa. Men nar vi skulle saga hej da, det var da det slog mig att jag faktiskt aker nu. Att jag faktiskt lamnar alla mina underbara ungar. Att det faktiskt KAN vara den sista gangen jag nagonsin far se dom.
 
Det blev nagra tarar men jag tog upp varje barn och pussade lite pa dom. Sen fanns det val inte sa mycket mer att gora. Det var bara valdigt typiskt att det var en riktig grat kvall. Vissa kvallar ar alla barnen jatte klada nar vi sager hej da och star och vinkar och sager 'ba baj' (bye bye) och vissa kvallar skriker alla som tusan och vill inte sluta pussas och kramas. Och igar var ju saklart en sadan kvall. Men det ar bara att forsoka minnas alla bra kvallar vi har haft.
Saga och jag hade kopt en liten avskedspresent till de lite storre barnen. Vi hade kopt massa hattar och kepsar. de tycker det ar jatte roligt ibland att fa nagonting 'speciellt' att ha pa sig. Ibland nar nagon hittar en mossa eller nat sa kan det bli slagsmal om den. Sa nu har alla en varsin hatt. Super snygga vart dom iallafall.
 
Sen tog vi nattbussen kl 21 igar kvall och hamnade i Accra vid 4.30 ungefar. Och nu sitter vi har, lite branda efter att ha varit pa stranden.
Ikvall ska vi pa reggae(?) party pa stranden ocksa. Har hort sa mycket gott om den varje gang vi varit i Accra men aldrig varit har pa en onsdag. Sa ikvall ska vi dit och checka laget.
 
Schemat for resten av dagarna (fram till lordag da flyget gar) bestar val av strandhang och lite mer strandhang. Vet inte om jag kommer skriva nagon mer gang nu i Ghana, men om inte sa hors vi i Sverige igen,
 
HEJ!


Kommentarer
Åsa

Bye bye!!!

2013-04-17 @ 23:09:46
Dorothy Braun

Hej Ellinor! Gissa om jag läst varje rad du skrivit :) Det har varit fantastiskt att få följa din resa. För att inte tala om hur impad jag är över ditt mod både vad det gäller krokodiler och smådjur :)Jag har inte fattat att jag kunde skriva till dig men bättre sent än aldrig. Och att ta hand om småbarn är du säkert expert på nu! Jättekul att du delat med dig på det sätt du gjort. Ska bli jättekul att få träffa dig när du kommer hem. / Kramar Dorran

2013-04-18 @ 15:22:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0