Tabeller

Klockan 9 nu på morgonen ska jag gå igenom tabeller med min klass.. Kan mycket möjligt vara min sista egna lektion. Den som lever får se.

I helgen fick vi en ny bebis till barnhemmet, igen. En liten tjeja på några veckor. Vet inte exakt hur gammal. Hon är sååå himla söt. Som en liten docka. Säger inte ett knyst utan bara ligger och ler med sina stora, fina ögon.

Igår eftermiddag när vi kom till barnhemmet hade ännu ett barn åkt hem. Jätte roligt för henne. Men även lite konstigt tycker jag då det var bara några veckor sen som personalen berättade för mig att hennes pappa kom och hälsade på en gång när hon var sex månader och sen dess har ingen sett till honom. Hon fyller 5 år snart... Men världen ser då olika ut. Hoppas hon kommer trivas bra hemma iallafall. Jag är dock väldigt ledsen över att jag inte hann säga hej då. Hon var liksom bara borta. Och det var en sån snäll och mysig tjej så hade gärna gjort det. Men men det kommer ju en tid då jag måste säga hej då till alla barnen. Men det är nästa problem som jag inte behöver tänka på nu.

Nu ska jag klä på mig mina fröken-kläder.

Ha en bra dag. It's nice to be nice! Så säger typ alla här i Ghana så jag hakar väl på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0