Puder vs idomin

Verkar som om idominsalvan vann. Även hos personalen. Så nu är alla rumpor fina igen. Personalen frågade tillochmed om jag hade mer utav den. Vilket jag tyvärr inte har. Och är lite sent nu för nån där hemma att skicka ner. Får kolla på apoteken här om det har någon liknande kräm.

En liten uppdate om tandborstningen. Funkar jätte bra nu. Till och med så att vi kan göra det själva en och en. Kanoners! Dock finns det lite mer att jobba på. Det blir ju till exempel inte gjort om inte vi volontärer gör det. Personalen tycker inte riktigt att det är nädvändigt än. Men det kanske vänder, hoppas vi. Jag vill ju att barnen ska borsta tänderna även efter att jag har åkt hem.

Idag då, påskafton och allt, ska vi inte göra ett dugg. Bara slappa. Skönt! Äta lite godis så här dagen till ära. Världens bästa Andrea skickade väldens största påskägg till oss. Vilken lyx va. Först godis i måndags som mina föräldrar skickade och nu godis igen, som dessutom kommer räcka länge. Inte alls någe problem att vara i Ghana. Hehe!

Ha en bra påskafton alla där hemma :) Kramisar!


Kommentarer
Sagas-Mamma-Åsa

Glad Påsk!!
Hoppas ni får sova på nätterna, kan tänka att ljudnivån i kyrkan kommer att vara hög nu under Påskhelgen!
Syns om ett par veckor!!
Kram Åsa

Svar: Glad påsk på dig med från Saga och Ellinor. Kramar!
Ellinor

2013-03-30 @ 13:00:54
Mamma

Vi kan ju skicka Idominsalva direkt till barnhemmet!
Om du vill det så lägg ut RÄTT adress på bloggen så kanske fler vill bidra till bättre barnstjärtar i Ghana! Glad påsk på er båda!!

2013-03-31 @ 20:10:50
Moster Alle

Ellinor! Jag brukar ju skicka julklappar till behövande barn. Kolla om jag kan skicka direkt till barnhemmet eller till någon annan du litar på så barnen får dom. Känns kul att tandborstarna kom till användning. Välkommen hem snart! Kram

2013-04-04 @ 20:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EllinoriGhana.blogg.se

En blogg om livet som volontär!

RSS 2.0